Betaniakyrkan har fina och ljusa lokaler som passar för olika slags arrangemang. Förutom den egna verksamheten har kyrkan använts till bröllopsfester, födelsedagar, utställningar, konserter, kursdagar, sammanträden, cafékvällar och teater. I lokalerna finns två större samlingssalar, olika grupprum samt kök. Det finns möjlighet att hyra såväl hela som delar av lokalerna.

Bra att veta för dig som önskar hyra

En hyra av våra lokaler kan inte ses som likvärdigt med att till exempel hyra en mer allmän lokal. Vi är främst kyrka och lokal församling med allt vad det innebär. I de fall önskemål om tid för bokning sammanfaller med ordinarie verksamhet, så har den ordinarie verksamheten alltid företräde.
För nya hyresgäster kan vi behöva be om en referens. Vi förbehåller oss rätten att inte motivera skäl för nekande vid en hyresförfrågan.

Bokning och visning

Vill du se våra lokaler eller boka ett visst datum? Ansvarig för bokning och visning av våra lokaler är Ewa Wistrand. E-post: lokalbokning@betaniakyrkan.nu Telefon: 070-475 04 02

Våra lokaler:

Stora Salen: Denna lokal används som kyrksal och rymmer cirka 180 personer i biosittning. I direkt anslutning till Stora Salen finns vår Cafédel. Lokalerna delas av med skjutdörrar i glas. Öppnar man upp skjutdörrarna får man en stor och rymlig lokal.

Även stora salen kan användas när man dukar för minnestund, bröllopsmiddag eller annan festligare samvaro.

Lilla Salen: Detta är vår ”gamla kyrksal” nu omgjord med mindre scen och stor yta för lek eller andra aktiviteter. Här finns även bordtennisbord och lekhörna för de minsta och även tillgång till biljardbord i cafédelen. Här finns också en loftdel med två soffor för de större barnen.

Cafédel: Vår cafédel är möblerad med både runda och rektangulära 6-personers bord. Här finns också två rejäla långbord med plats för många. I denna del finns sittplatser för cirka 110 personer.

Grupprum: Det finns 3 olika grupprum. Här exempel på ett av dem.

Kök. Köket är modernt med två hällspisar, två kylar, två mikrovågsugnar, snabbdiskmaskin, kaffebryggare och bra arbetsytor. Vi har även mat- kaffeservis och glas på fot till 150 pers.

Priser för olika rum
(nya priser för bokningar som beställs efter 1 maj, se längst ned på sidan)

Stora Salen inklusive Cafédel: 2 670 kr per dag
Stora Salen: 1 470 kr per dag
Cafédelen: 1 470 kr per dag
Lilla Salen: 820 kr per dag
Grupprum: 540 kr per dag

Vid hyra av kök i samband med servering tillkommer för:
Matservering: 25 kr per person
Kaffeservering: 17 kr per person

Vid halvdag, före eller efter 14:00 ges 20% avdrag på lokalpriset.

Vid ev. bokad förberedelsetid dag före och bokad städ tid dag efter ges 50% rabatt lokalhyra.

Möblering

All ommöblering ansvarar hyresgästen för inklusive återställande till utgångsläget.

Teknik

Vid bokning av lokal meddelar du vilken utrustning du vill använda.

Under rubrikerna Bild respektive Ljud beskriver vi utrustningen. Önskas flera mikrofoner och egen dator även i stora salen tillkommer avgift, fråga efter pris.

Projektorn i caféet har HDMI- och WIFI-anslutning, egen dator användes.

Projektorn i stora salen får användas med gästinloggning på kyrkans dator. Medtag bilder på USB-minne.

TV-skärmen i konferensrummet har HDMI- och WIFI-anslutning, egen dator användes.

Ljud

En mikrofon ingår vid behov i stora salen och caféet.

Städning

I de fall servering ingår i hyran sköter Betania städningen. I övriga fall sköter hyresgästen städningen. Vid ej godkänd städning debiteras 300 kr/timme för uppföljande städning.

Medlemsförmåner

Som medlem får man hyra vissa lokaler med rabatt. Kontakta Ewa Wistrand för mer information.

Betalning

Överenskommet hyresbeloppet faktureras efter hyrestillfället. Vid ej godkänd städning, debiteras 300 kr per timme för uppföljande städning.

Vid avbokningar som sker senare än 3 veckor och där bokningsvärdet överstiger 2 200 kr debiteras en avbokningsavgift på 500 kr.

Hyresregler:

• För att boka/hyra en lokal ska man ha fyllt 18 år, kunna ta ansvar för att boknings- och ordningsregler följs och själv vara närvarande den tid hyran/bokningen avser.
  • Det är inte möjligt att boka/hyra för annan persons räkning – oavsett om det gäller vuxna eller barn under 18 år.
  • Hyresgästen har enbart tillträde till de lokaler och inventarier som är förbokade.
  • Hyresgästen ska lämna lokalerna senast kl 24, om inte annat är överenskommet.
  • Hyresgästen ska respektera att det finns grannar i närheten och bär ansvar för att inte dessa störs av exempelvis ljud eller opassande parkering.
  • Alkoholförtäring är under inga omständigheter tillåten i lokalerna.
  • Rökning är inte tillåten i eller i anslutning till lokalerna.
  • Eventuella skador på lokaler eller inventarier ersätts av hyresgästen.
  • Lokalerna ska vara städade och iordningställda, då hyrestiden är avslutad.
  • Städning ska ske enligt instruktioner som finns uppsatta i städrummet.
  • Soptunnor för hushållssopor (grön tunna) samt komposterbart (brun tunna) finns på baksidan av kyrkan. Tänk på att källsortera övriga sopor som pappersförpackningar, plast, glas, metall, kartong… med mera. Detta ska lämna vid miljöstationen mitt emot kyrkan.

Prislista uthyrning halvdag/heldag för bokningar efter 1 maj 2024

1. Stora salen och café 2 240 kr/2 795 kr *)
  2. Stora salen 1 230 kr/1 535 kr **)
  3. Café 1 230 kr/1 535 kr **)