Vi vill att vår kyrka ska vara en plats där tonåringar och unga vuxna känner sig hemma, upptäcker att det finns en Gud om älskar, får goda vänner och blir en självklar del i en större gemenskap. Våra olika samlingar och aktiviteter är öppna för alla ungdomar.

Här är aktiviteter och grupper som vänder sig till unga från 13 år och uppåt. Vill du veta mer om vad som händer för just ungdomar tar du kontakt med Mikaela Holgersson. Följ oss gärna på Instagram och Facebook under @beuabytorp.

BeU

Fredagskvällarna är tonåringarnas kväll i kyrkan. Vi vill att du ska känna att du kan komma precis som du är, BeU helt enkelt. Varje fredag äter vi något tillsammans, har en andakt och gör andra roliga saker tillsammans. Vi vill tillsammans växa i gemenskap med Gud, varandra och andra och fredagskvällarna präglas av den visionen. Det här är en perfekt plats att möta vänner och bjuda med kompisar till. Här får du landa efter en vecka i skolan och fylla på med ny energi och glädje. Välkommen på BeU!

Fredagar kl. 19.30-ca 22.30 (eller så länge vi orkar)

Konfa

Kallar du dig kristen? Ateist? Eller har du aldrig funderat över tro? Bra! Då platsar du på konfan! Under ett år kommer vi tillsammans ställa svåra frågor, läsa Bibeln, och lyssna på undervisning kopplad till livet med Jesus – men också fika, hänga och få chansen att växa i de vi är.

Andra läger

Vi gillar läger och åker gärna både sommar och vinter. Alla tonåringar i våra grupper som vill får följa med. Vi deltar bland annat i de större regionlägren på Hjälmargården. Här arrangeras bland annat VinterChili, SommarChili och XL. Mer information om aktuella läger får du genom ledarna på våra olika aktiviteter.