En trevlig tradition på våren är Familjekul! Ett jättefint sätt att synas i Åbytorp och bjuda på rolig dag! Barnrådet håller i planeringen, men på plats vill vi jättegärna ha hjälp. Man kan hjälpa till att sälja fika och korv, sköta godishjulet, berätta hur en aktivitet går till… I kyrkan finns lista där du som vill hjälpa till skriver upp ditt namn.

Man får gärna ta tillfället att ha ett loppisbord i samband med Familjekul… eller kanske passa på att sälja växter? Skriv ditt namn på listan i kyrkan. Senast 1 maj behöver vi veta detta.

Hälsningar Susanne Olofsson

Information om Betanias POPUP-LOPPIS

På vår fantastiska Familjekuldag kör vi ännu ett loppis! Har du grejer att skänka? Har du grannar eller släktingar som länge pratat om att börja rensa…? Nu är tiden inne. Sprid till din bekantskapskrets. Behöver du hjälp att rensa/packa kontakt mig, i mån av tid hjälper jag gärna till.

Vi tar emot allt som är helt och (hyfsat) rent. Vi tar gärna emot möbler och vi kan säkert ordna några trevliga människor som kommer och hämtar om det behövs.

Du lämnar saker hos oss på Långgällagatan. Kontakta mig eller David innan. Alternativt kan du lämna saker i kyrkan på lördagen mellan 10 och 14. (Inga saker kan lämnas senare, då vi vill se över allt ordentligt och prismärka allt.)

Hälsningar Camilla Axelsson